Tuesday, August 16, 2016

cameron highland yaw!


as usually,
tak pernah plan pun kalau nak gi memana.
so,
2 minggu lepas,
ke cameron lah kita~

pagi gerak dari rumah dalam kul7lebih,
sampai atas dekat kul11.
sepanjang perjalanan tu ada gak singah2 rnr.

sejuk?
tak sejuk pun!
M&M berpeluh kot pakai baju lengan panjang..

tak pergi banyak tempat pun.
1) big red strawberry
2) pasar kea farm
3) sungai palas boh plantation

yang penting #ashamedina happy..
#lisaara kebanyakannya tidur sahaja.. good baby!

believe me, this is my 1st time amik gambar guna monopod..
tu pun sebab suami suruh. kalau x, xde maknanya.. haha 

mak budak yg excited lebih. :D

yang baju merah tu susah nak ajak bergambar skrg ni..

masa nak petik strawberry kat bahagian dalam2 skit tu,
#ashamedina cakap:

"umi, careful ye.." 

melting!

Monday, August 15, 2016

#lisaara


assalamualaikum.

masa mengandungkan anak ke dua aritu,
aku suka tengok Lisa Surihani.
sebab tu letak nama anak maLISA azzara ;p

sepanjang pregnant,
aku mcm so-so je~
bukan x excited,
tapi..
haa.. mcm tu la.. 
so-so aje~

yang aku perasan,
aku suka tgk lisa surihani.. hihi..

cari nama anak pun lepas anak lahir.
my bad (-.-)'





Malisa Azzara,
semoga menjadi anak yang soleha,
bukan mcm umi, 
bukan mcm lisa surihani.
tapi mcm fatima az zahra.
insyaallah..
amin!





Friday, July 15, 2016

Raya dibatalkan.

Hahaha..
Disebabkan aku demam masa 1st syawal haritu,
Makanya, hari raya dibatalkan serta merta.. kekeke~

Alhamdulillah,
Raya tahun ni berempat.

Selamat Hari Raya Aidilfitri 1437H

tahun ni raya side husband. baby tidur~ walaupun demam, umi tetap maintain.. haha

maaf zahir batin!

Thursday, May 26, 2016

kemana sahaja dengan anak


assalamualaikum.

seriously!
aku kalau pergi mana-mana, mesti nak bawa anak.
walaupun pergi check up.
setiap kali aku check up kat ppum,
#ashamedna tak pernah tinggal.
mesti ikut.
N selalu kena pow! haha..
ye la kadag-kadang check up sampai 2-3 jam,
selalu N bawa dia main kat playground.
depan playground tu ada kedai.
surprise egg sampai 2-3 biji dia beli..

aku dengan N kalau boleh kat semua tempat nak bawa anak..
tak leh tinggal!
insyaallah dah ada 2 orang anak ni pun macam tu..
cumanya tahap kesabaran perlu ada diperingkat yg tinggi sekali!
hahaha..

umur-umur #ashamedia ni memang tengah ligat..
semua nak explore!
anak, semoga menjadi anak yang bijak dn cergas!

last day check up at PPUM
kakak kiss baby~

sebab tu kalau aku pergi kursus or kerja outstation,
#ashamedina mesti ada.
kalau outstation 5 hari, sekurang-kurangnya hari ke 3 tu mesti dia ada kat hotel.
yang selalu jadi mangsa ialah N dan adik aku.. hihi
kalau adik aku cuti, dia boleh la jaga anak aku..
kalau N, memang dia kena amik cuti demi isteri dan anak tercinta! (^.^)
layan je la ye~


mungkin aku ni jenis mak-mak yang takleh pisah dengan anak.
nanti kalau anak masuk asrama macam mana la kan...?? huhu~

Wednesday, May 25, 2016

i'm mother of two!


assalamualaikum..

alhamdulillah,
now, i'm mother of two beautiful angel!

Medina & Malisa

pengalaman bersalin kali ni betul-betul berbeza dari sebelum ni.
betul lah kata orang, lain anak lain pengalaman..

alhamdulillah, semuanya selamat dan sihat..
doakan anak ini menjadi anak yang solehah dan berjaya dunia ahkhirat~
amin!

Thursday, April 07, 2016

my number one!


dia,
masih nombor satu,
tetap nombor satu!


yang ini dah nak jadi kakak.
insyaallah~


Tuesday, April 05, 2016

program tahnik ppum


aku rasa program ni bagus dan mudah..