Wednesday, December 06, 2017

hello december!



Image result for hello december



i should take a break from my busy schedule.
fixing my mind. relax my body.

i wish!

Monday, October 02, 2017

superdad?

last week,
first time outstation tak bawa anak-anak.
esok pun outstation juga, tak bawa anak-anak.
sebab tak ada orang nak jaga.
(T.T)

so,
i send them to in-laws' house.

senang.
:D

received this txt.
morning drama from nina will give you serangan darah tinggi.
seriously. haha :D

Wednesday, September 06, 2017

ww: when your mom reply

years back. registration day.
diploma. 2004.

lol

Tuesday, September 05, 2017

officially four!

fantastic four!
alhamdulillah,
nina turn four last sunday.
we celebrate with two slice cake, at home.

semoga membesar sihat dan kuat!
(^_^)


xoxo

Wednesday, August 30, 2017

ww: KIKI CDM25

picture i found while cleaning my hp.
back in 2014.

Friday, August 25, 2017

how time flies~


she will turn four next week,
insyaallah.


omii love you!

xoxo

Thursday, August 10, 2017

rezeki haji

alhamdulillah, tahniah,
selamat pergi dan selamat kembali kepada para jemaah
yang dijemput untuk menunaikan ibadah haji pada tahun ni.

aku?
dijadualkan pada tahun 2108.
kalau rezeki, dapat pegi. kalau tak, berserah!

yang aku nak cerita hari ni bukan tentang aku,
tapi kawan aku. kawan sebaya.
muda, awal 30an,
dijemput menjadi jemaah haji untuk tahun ni.

disebabkan sekarang musim haji,
topik perbualan pun pasal haji laa kan..
aku pun tak kurang la bercerita pasal kawan aku ni.
sebagai kawan,
aku bersyukur sangat (proud?) sbb muda-muda lagi
Allah dah jemput dia untuk buat ibadah haji.

dalam bercerita tu,
aku dapat 2 respon yang berbeza.

#1 "eh, aku daftar lagi awal dari dia tapi tak dapat pun. 
tak boleh jadi ni"

#2 "untungnya muda-muda dah pergi haji. rezeki dia kan"

#1 aku tak komen lebih. speechless jap.
#2 sambung cerita pasal haji umrah dll..

Surah Hud - Ayat 6

tak alim, bukan ahli ulama',
tapi aku percaya rezeki setiap orang itu berbeza.
aku juga percaya pandangan orang itu berbeza.



semoga mendapat haji yang mabrur!



ps: yang penting usaha, taqwa, mulia - eh, terMOTTO UiTM plak! :D